Kas uus Ühendkuningriigi hasartmängumäärus kahjustab selle riigi turgu?

[ad_1]

Ühendkuningriigi hasartmängutööstust on viimase pooleteise aasta jooksul tabanud arvukad skandaalid. Intsident pärast rahapesu, röövelliku reklaami ja muid rikkumisi on sundinud Ühendkuningriigi hasartmängukomisjoni asjad käima lööma ja välja pakkuma uue hasartmängupoliitika. Selle sammu kriitikud väidavad siiski, et tööstus kannatab rangelt osutunud meetmete tõttu.

Hasartmängude probleem kui rahvuslik nähtus

Alates Ühendkuningriigi hasartmänguturgude reguleerimisest 2000. aastate alguses kuni 2005. aasta hasartmänguseaduse vastuvõtmiseni on hasartmängutegevus tõusnud. Toona äsja reguleeritud turg tunnistati iGamingi valdkonna juhtide jaoks potentsiaalselt viljakaks turuks, mis ajendas paljusid operaatoreid oma teenuseid pakkuma.

Siiski ei läinud kaua aega enne, kui see saareriik muutus kõigi pirukapala soovinud näitlejate jaoks väikeseks. Tihe konkurents on muutnud halli mütsi või isegi musta mütsi praktika mõne jaoks teostatavaks.

Nagu iga tõeline doominoefekt, viis üks asi teiseni, mis kulmineerus tohutu röövtegevuste, rahapesu ja terve hulga muu ebaseadusliku tegevusega. Asi läks käest ära, kui UKGC sai teada, et kuni 450 000 11–16-aastast last panustavad regulaarselt, kusjuures operaatorid ei suuda alaealisi hasartmänge ära hoida.

Nagu selgus, olid alaealised hasartmängud vaid jäämäe tipp.

Järgnes riikliku hasartmängupoliitika loomine, mille eesmärk oli piirata kõiki neid ebaseaduslikke või pooleldi ebaseaduslikke tavasid ja hoida ühiskonna kõige haavatavamad liikmed kahjustamata.

Uus riiklik hasartmängupoliitika

UKGC välja pakutud plaan sisaldas mitmeid samme, mis üritaksid lahendada probleemi tuuma. Üks suurimaid muudatusi, mis kogu turgu kõige enam mõjutas, on krediitkaartide kasutamise keelustamine hasartmängude tasumisel.

Komisjon on leidnud, et krediitkaartide kasutamine põhjustab hasartmängude tekkimist ja võlgade kogunemist. Eemaldades need võrrandist, on nad peatanud kuni 22% mängijate võimaliku ekspluateerimise riigis.

Teine oluline muudatus oli kõigi Ühendkuningriigi mängijate isikutunnistuse nõue. Anonüümseid hasartmänge enam ei lubatud. Selline samm on pidurdanud alaealiste hasartmänge, kuid on pannud ka operaatorid ise politseisse tegema, kui nad pakuvad oma teenuseid.

Täpselt see vastutuse vahetamine mängijalt operaatorile on tekitanud valdkonna juhtide seas kära.

Ühest äärmusest teise

Kuigi seal pole ühtegi iGamingi ettevõtet, kes kritiseeriks UKGC-d mängijate kaitsmise soovi pärast, ei läinud uus riiklik hasartmängupoliitika ilma selle õiglase kriitikata.

Nimelt süüdistab tööstus UKGC-d liiga valvsuses ja piirava ärikeskkonna loomises nii mängude pakkujatele kui ka operaatoritele. Ühendkuningriigis töötavad iGamingi ettevõtted on teatanud tohututest muutustest oma tegevuses, mõned väidavad, et uus poliitika sunnib neid munakoortel käima.

Sellist meelsust on veelgi hoogustanud UKGC käsk nende vastu, kes reegleid rikuvad. Komisjon on välja andnud hulgaliselt trahve ja hoiatusi riigis tegutsevatele operaatoritele, samuti Suurbritannias teenuseid pakkuvatele välismaistele osalejatele.

See on omakorda viinud ettevõtete täieliku taandumiseni Ühendkuningriigi reguleeritud turgudelt. Teiselt poolt on sellised ettevõtted nagu ActiveWins otsustanud kogu oma tähelepanu suunata Ühendkuningriigi turgudele.

Tulevased meetmed

Vaatamata tööstuses valitsevale kriitikale jätkab UKGC muudatusi hasartmängude riiklikus määruses. Arvestades kõike, näevad operaatorid ja teenusepakkujad, kes olid harjunud reeglite lõdvalt jõustatud, asjad sünged.

Asja teeb veelgi hullemaks asjaolu, et Ühendkuningriigi parlamendis kasvab järjest rohkem voolu, mis lobiseerib palju piiravamaid meetmeid. Kas see fraktsioon hoogu saab, pole veel näha, kuid nende kohalolek on kindlasti tunda kogu tööstuses.

Mõju mängijatele

Ehkki äsja rakendatud regulatsioonide missioon käib mängijate kaitsmise ümber, osutavad mõned selliste otsuste ilmsetele kõrvalmõjudele.

Nimelt on üks peamisi UKGC-le suunatud kriitikatükke see, et nad ei lähene küsimusele õige nurga alt. Valdkonna juhid leiavad, et komisjon ei ole võimeline kohandama uusi reegleid nii, et need vastaksid arenevale, tehnoloogiliselt kõrgelt arenenud turule.

Rakendades küsimusele valesti paigutatud, sageli analoogseid lahendusi, hoiab UKGC sisuliselt ülimalt digitaalset tööstust tagasi. See omakorda mõjutab nende teenuste valikut, millele Ühendkuningriigi mängijatel on juurdepääs.

Üle Suurbritannia

Uute UKGC regulatsioonide üks murettekitavamaid probleeme on asjaolu, et teised riigid üle kogu maailma teevad märkmeid. Tegelikult on viimase aasta jooksul globaalses hasartmängumaastikus toimunud regulatsioonide osas märkimisväärne muutus. Üha enam riiklikke hasartmänge reguleerivaid asutusi on omandanud “mängija kõigepealt” hoiaku, mida esimest korda nähti Suurbritannias.

Tegelik küsimus on see, kas teised riigid võtavad ainult positiivsed muutused välja või rakendavad nad ka lahendusi, mis võivad kahjustada hasartmängutööstust nende riigipiirides?

Žürii on endiselt selles üksuses väljas. Pole saladus, et arenev ülemaailmne olukord on loonud online-hasartmängude kasvuks positiivse keskkonna. Selline mängijate sissevool võimendab kõiki regulatiivseid muudatusi, eriti Euroopa võtmeturgudel.

Mis puutub Ühendkuningriigi mängijatesse, siis peavad nad kindlasti järgmiste muudatuste jaoks jälgima valdkonna uudiseid. UKGC kavatseb jätkata uute määruste rakendamist kõikjal.



[ad_2]

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga